................................................................................................Mae Ching......................................

Friday, December 18, 2015

Thank you • 感谢




•~ 有种感激,应该勇敢说出口 ~•

对于一些人,我总是显得非常羞涩,没有办法自如表达自己内心的话。很想靠近,却又害怕。对于这些人,他们都有一个共同点,就是衷心让我很想感激的人。

有时我很感谢一些结束的代表,如,十二月的到来。这让我有种莫名的胆量,做出一些我不太敢做,不合我风格的一些事。就像好好地感激一些我很爱,却不敢靠近的人。向他们诉说他们对我而言有多么的重要。

事实上,这些人对我的好都是可遇不可求的。或者对他们而言,对我做的事只是一些再平凡不过的小事,甚至是一些微不足道的事;但他们做的事,分分钟却是对我无比重大的认可和承认。

很感谢我身边有着这一些看似平凡却在我心中有重量的人物。因为你们,陈美青过得更好。

感谢十二月的到来,渐渐地结束了2015的日子,让我有股冲动,说出迟迟不敢说出口的感激。

冲动来了,就要好好把握。把心中的感激,勇敢的说出口。不留道谢的遗憾。


I always hesitate to do something I wished to do. For instance, showing my gratitude towards someone I loved or admired. I guess it's because I care too much about how would they see me after every of my actions. 

Coming to an end always give me a strength of braveness. I challenge myself to do something which I'm unlikely to do, but always wish to do. 

Throwing away the worries and anxieties, I do what I wish to do without much considerations about how people look at me. I just wanted to express my gratitude towards some of the important person at this stage of life. Some people might feel pointless; some people might think that I'm weird to show so much gratitude to someone who didn't do much things to me. 

In fact, nobody knows how much it is for me. It might be very subtle things from others' perspective, but no one knows how much value it is for me. 

Doing things that I like, bravely. Before 2015 ends.  

No comments: